عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

تازه‌ترین خبر از وضعیت کوهستان پارک شادی، بوستان خاطره‌انگیز مشهدی‌ها (۱۸ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۴۸۵۵
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
تازه‌ترین خبر از وضعیت کوهستان پارک شادی، بوستان خاطره‌انگیز مشهدی‌ها (۱۸ دی ۱۴۰۲)
سال‌ها از تعطیلی کوهستان‌پارک شادی به‌عنوان شهربازی پرخاطره مشهدی‌ها می‌گذرد، اما با وجود درخواست‌های مردم مشهد و پیگیری مدیریت‌شهری، مسئولان بنیاد شهید و بانک دی به همراهی برای بازگشایی این مرکز تفریحی راضی نیستند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این میان البته شایعاتی درباره تمایل به ساخت مراکز تجاری و اقامتی در زمین این پارک به گوش می‌رسد؛ موضوعی که در پاسخ به آن، همواره در دوره‌های مختلف مدیران شورا و شهرداری اعلام کرده‌اند که چنین‌مجوز‌هایی هرگز صادر نخواهد شد.

در تازه‌ترین اظهارات، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد که مالکیت کوهستان‌پارک شادی متعلق به شهرداری است. زیرا این ملک موقوفه بوده و شهرداری متولی آن است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگو با برنامه تلویزیونی «صبح خراسانی» با اشاره به موضوع کوهستان‌پارک، اظهار کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت دویست هکتار در دهه ۴۰ خورشیدی به شهرداری یا همان «انجمن شهر» آن زمان وقف شده است. براساس همین وقف، شهرداری باید متولی مجموعه کوهستان‌پارک شادی باشد. در عین حال، سعی کردیم به‌صورت تعاملی این موضوع را با بنیاد شهید و امور ایثارگران حل و فصل کنیم.

قیمت نجومی برای پارک خاطره‌انگیز

حاجی‌بگلو افزود: مذاکراتی را با بنیاد شهید، بانک دی، شرکت شاهد و به‌تازگی شرکت کوثر دنبال کردیم، اما تاکنون ثمره و خروجی مؤثری برای مردم شهر نداشته است. زیرا پرداخت بهای پیشنهادی آن‌ها برای فروش زمین، به‌هیچ‌وجه برای شهرداری امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه کوهستان‌پارک شادی متعلق به مردم مشهد و فضایی خاطره‌انگیز برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است، تصریح کرد: کاربری کوهستان‌پارک، گردشگری است و باید توجه داشت که اجازه هیچ‌گونه تغییرکاربری را به این زمین نمی‌دهیم.

ورود شورای حفظ حقوق بیت‌المال به ماجرا

حاجی‌بگلو گفت: وقتی مذاکرات و گفتگو‌ها به نتیجه نرسید، موضوع را از طریق شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان پیگیری کردیم. زیرا باور داریم که این ملک، وقفی و متولی آن هم شهرداری است. پس نیاز به خرید و پرداخت هزینه‌ای در قبال آن نیست.
وی با بیان اینکه با نظر شورای حفظ حقوق بیت‌المال قرار شده است مالکیت و مساحت کوهستان‌پارک به سمت کارشناسی و بررسی برود، افزود: امیدواریم با ارائه مدارک و مستندات لازم، این مجموعه هرچه زودتر در اختیار شهرداری قرار گیرد و پس از تجهیز، برای مردم قابلیت بهره‌برداری داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->